måndag 13 juni 2011

Doodle

I våras hittade jag ett onlinebookningssystem som fungerade väldigt bra. Jag la ut tiderna och så fick föräldrarna boka sig. Här har jag hittat en annan sida Doodle som ger mig möjlighet att lägga ut förslag på tider till ett möte och sedan mailar man iväg länken så att andra mötesdeltagare kan kryssa i när de har möjlighet att komma. Det är som en slags enkät. Detta fungerar även till föräldrasamtal då man tydligt kan se vilka som kan de olika tiderna. Problemet är att jag fortfarande måsta sitta och pussla med tiderna och återkomma med tid till slutgiltig samtalstid. Så för föräldrasamtal föredrar jag fortfarande Timecenter men det är kanske så att man ska boka ett gruppmöte och för att se vilken tid och dag som blir bästa för att få med så många möten som möjligt så är Doodle bra.